Yin Yoga - Sarah Simons

Yoga verlaagt je bloeddruk, vermindert stress en verbetert je flexibiliteit. Daarenboven kan het je helpen rugklachten te bestrijden, helpt het je beter slapen en leer je hoe je ademhaling invloed heeft op stress, angst ...

Yin Yoga in het bijzonder richt zich op je gewrichten en bindweefsel (fascia). De yin houdingen worden lang aangehouden (+- 5 min) om zo het diepgelegen fascia te bereiken en te activeren. Deze vorm van yoga is geen actieve yoga. Het is juist door een diepe stretch te creëren dat deze houdingen het verschil maken. In elke yin houding stimuleer je bepaalde meridianen waardoor je de doorstroming van Chi (energie) bevordert. Tijdens de sessies leer je om je aandacht op het hier en nu te vestigen en je niet te laten meeslepen door alle passerende gedachten, door de vele to do-lijstjes die we allemaal af te werken hebben. De focus ligt niet op de yogahoudingen die we op social media zien, maar op het verminderen van spanning en jou helpen om de balans te vinden tussen de ontspanning die je nodig hebt en de activering van je fascia. Je leert stil zijn, stil staan wat in een yin les betekent vooruit gaan. Het betekent overgave aan het nu en dat in een wereld die altijd op volle toeren draait. De sessies zijn geschikt voor alle niveaus; je hoeft dus helemaal geen ervaring te hebben binnen (yin) yoga of erg lenig zijn. 

Matjes zijn aanwezig bij Zen Your Life. Een fleeschdekentje en een kussentje zijn aan te raden. Wie zelf een yoga bolster heeft, kan die uiteraard meebrengen.

Uurrooster Yoga:

Zondag:

9u00 - 10u00 : gemengd niveau